Η Στρατηγική για την Μακροπεριφέρεια Αδρατικής – Ιονίου

Η Στρατηγική για την Μακροπεριφέρεια Αδρατικής – Ιονίου

1526

Χαρακτηριστικό της νέας προγραμματικής περιόδου όσον αφορά την Ευρωπαϊκή Εδαφική Συνεργασία είναι η δημιουργία και προώθηση των μακρο-περιφερειακών στρατηγικών.

Η μακροπεριφερειακή στρατηγική για τη θαλάσσια λεκάνη Αδριατικής-Ιονίου υιοθετήθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή στις 30/11/2012. Οι οκτώ χώρες που συμμετέχουν είναι τα Κράτη-Μέλη Ελλάδα, Ιταλία, Σλοβενία και Κροατία και οι γειτονικές χώρες, υποψήφιες/ δυνάμει υποψήφιες χώρες των Δυτικών Βαλκανίων, ήτοι Σερβία, Μαυροβούνιο, Αλβανία και Βοσνία–Ερζεγοβίνη.

Γενικός στόχος της Μακρο-περιφερειακής Στρατηγικής της Αδριατικής Θάλασσας και του Ιονίου Πελάγους (European Union Strategy for Adriatic Ionian Region – EUSAIR) είναι η προώθηση της οικονομικής και κοινωνικής ευημερίας μέσω της γαλάζιας ανάπτυξης (blue growth) και η δημιουργία ανάπτυξης και απασχόλησης στην περιοχή της Αδριατικής και του Ιονίου, ιδίως μέσω της βελτίωσης της ελκυστικότητας, της ανταγωνιστικότητας και της συνδεσιμότητας των περιφερειών που συμμετέχουν στη Στρατηγική. Η εν λόγω Στρατηγική αναμένεται επίσης να συμβάλει στην ευρωπαϊκή ολοκλήρωση των χωρών των Δυτικών Βαλκανίων.

Η Στρατηγική EUSAIR επικεντρώνεται σε ζητήματα κοινού ενδιαφέροντος των περιφερειών των χωρών της περιοχής, είτε αυτά αφορούν σε προκλήσεις και ευκαιρίες στο χώρο εφαρμογής της στρατηγικής, είτε καλούνται να αντιμετωπίσουν κοινά προβλήματα και απειλές που αφορούν στην Αδριατική και το Ιόνιο.

Η Στρατηγική βασίζεται στους εξής τέσσερις πυλώνες:

-Προώθηση καινοτόμου θαλάσσιας ανάπτυξης (γαλάζια ανάπτυξη, υδατοκαλλιέργειες, έρευνα και τεχνολογία για την μπλε οικονομία)

-Συνδεσιμότητα της περιοχής τόσο διά των θαλασσίων οδών, όσο και των αγροτικών περιοχών και της ενδοχώρας με τις παράκτιες περιοχές, δίκτυα και ζητήματα ενέργειας

-Διατήρηση, προστασία και βελτίωση του περιβάλλοντος με ορθολογική αξιοποίηση των φυσικών πόρων και την προστασία και διατήρηση των οικοσυστημάτων της περιοχής

-Αύξηση της ελκυστικότητας της περιφέρειας με την προώθηση εναλλακτικών μορφών τουρισμού, την προστασία και ανάδειξη της πολιτιστικής κληρονομιάς της περιοχής και τη διαμόρφωση μιας κοινής αναγνωρίσιμης ταυτότητας (branding) της μακρο-περιφέρειας.

Ως οριζόντια ζητήματα εξετάζονται η έρευνα και η καινοτομία σε συνδυασμό με την ανάπτυξη των μικρομεσαίων επιχειρήσεων και η δημιουργία και ανάπτυξη διαχειριστικών/ διοικητικών ικανοτήτων (capacity building).

Στον παρακάτω σύνδεσμο βρίσκεται αναρτημένο το σχετικό κείμενο Στρατηγικής της EUSAIR:

EUSAIR_STRATEGY_17062014

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΣΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ!

Στείλετε μας το μήνυμά σας και θα σας απαντήσουμε το συντομότερο δυνατόν.

Not readable? Change text. captcha txt




Click to listen highlighted text!